شرکت سرمایه‌گذاری دیهیم دماوند از بدو تاسیس توجه خاصی به اشاعه‌ی فرهنگ  داشته است. در این راستا و از آغاز سال ۱۳۹۶ این شرکت توجه خود را بر سرمایه‌گذاری در این مقوله متمرکز کرده است. بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی که این شرکت عبارتند از:

– نشنال جئوگرافیک فارسی (National Geographic Farsi):

با کسب امتیاز کامل این رسانه‌ی بین‌المللی، شرکت دیهیم دماوند در ترویج فرهنگ مطالعه/کتاب‌خوانی و افزایش اطلاعات عمومی پیرامون حیات‌وحش، محیط‌زیست، تاریخ و فرهنگ سرمایه‌گذاری اساسی کرده‌است. این امتیاز شامل نشریات، شبکه‌ی تلویزیونی و کلیه‌ی محتوا و تولیدات انجمن نشنال جئوگرافیک به زبان فارسی و در بازار فارسی زبان‌ها (ایران، افغانستان و تاجیکستان) است.

– ولت دِر ووندر (Welt Der Wunder):
شرکت دیهیم دماوند به عنوان نماینده‌ی ایرانی این شرکت و رسانه‌ی آلمانی، از سال ۱۳۹۷ هم‌کاری خود را با این رسانه‌ی علمی آغاز کرد. این شرکت آلمانی علاوه بر تمرکز بر نشریه، مستند و سریال‌های علمی، اولین ارز دیجیتال را که پشتوانه‌ی مالی دارد، ارائه کرده است. خرید و فروش رسانه‌های تصویری و کلیه‌ی محتوای مربوط به این صنعت پشتوانه‌ی اصلی ارز دیجیتال میلک (MILC – Micro Licensing Coin) است.


– دیهیم سنتر

موزه ـ گالری دیهیم، که مجموعه‌ای فرهنگی-هنری است، از اسفند ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و از چند بخش تشکیل شده که عبارتند از: گالری هنری، موزه‌ی هنری-تاریخی، سالن مزایده و کارگاه‌های آموزشی، و البته کافه و رستوران . تمام این بخش‌ها در ملکی به مساحت ۳۴۲۰ متر مربع در خیابان شریعتی واقع شده است و فضاهای اختصاص یافته به این بخش‌ها در مجموع،  بیش از  ۱۷۲۰ مترمربع است.